kruka

Jag slänger in en bild på ett krukfodral (...eller vad ska man kalla det??) jag virkat av tygremsor. Jag vill ju inte att blomman ska frysa nu på vintern.





Det är jätteenkelt att virka!
Slut 6 fm till en ring med en sm. Gör sedan en ökning i varje m på varje varv tills botten är lika stor som botten på krukan. Det blir ganska "håligt" när man ökar i varje m, men det gör inget eftersom botten ändå inte syns. När du har önskad storlek fortsätter du virka runt, runt utan ökning tills du har fått samma höjd som din kruka. Min kruka var lite bredare upptill än nedtill, så jag stoppade helt enkelt i krukan i fodralet med jämna mellanrum för att se när när jag behövde göra lite ökningar. Det är också väldigt tacksamt att virka med tygremsor, för det går så fort!
Piece of cake!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0