10 days ´till christmas

Va? Är det verkligen sant?! Jo, faktiskt. Det är bara 10 dagar kvar till julafton!
Och jag som inte har kommit någon vart med mina julklappsinköp. Dessutom förlorar jag tre dagar av julförberedelser eftersom jag och sambon ska åka på julmarknadskryssning till Tallin. Hur ska det här gå, kan man undra? Men vi har i alla fall köpt lite julklappar till pojkarna. För er som undrar "pojkarna? vilka pojkar?", så är det sambons två barn, Robin, 9 och Hampus, snart 5.
Men vad är väl en jul utan något virkat under granen? Det går ju inte för sej! Så därför håller jag på att virka en randig dinosaurie till Robin, eftersom han älskar just dinosaurier. Jag hoppas det uppskattas. Bild kommer när den är klar. Mönstret hittade jag på crochetamigurumi.blogg.se. Till Hampus tänkte jag göra en virkad Blixten McQueen, men det hinns nog inte med innan jul, så det gör jag tills han fyller år i januari istället. Man måste ju få ta det lite lugnt i jul också, det är så mycket som ska hinnas med ändå.
Hoppas alla har det bra julstressen! Kom ihåg att njuta av allt mys också!

//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0