Picturetime!

Här sitter jag, och är lite småstolt över att jag äntligen startat en blogg. Men jag är väldans dålig på att uppdatera den. Och inte heller har jag lagt in något virkat på min virkblogg. Fy, Johanna! Såhär kan vi inte ha det! Men nu blir det ändring, ska ni se! Vi kan kalla det här för ett "tillfälligt juluppehåll".

Här följer lite bilder på olika saker jag virkat...



Snöflingor som jag stärkt och hängt i fönstret, i brist på riktig snö ute.



Mitt lilla kakmonster. Eftersom jag har slut på kakor hemma och eftersom det är juletider, så är han just nu ett lussebullemonster.



Min, inte alltför, fagra tomte. Det är första gången jag virkat något på fri hand. Jag inser nu att jag borde hålla mej till färdiga mönster.







Så! Lite smakprov på mina virkningar.
Hur har julen varit? Min har vart jättesuperduperbra! Jag, Thomas och pojkarna åkte till min familj i Valbo. Det var hur mysigt som helst. Och så kom tomten också! Det har han inte gjort på många, många år hemma hos oss. Och riktigt snäll var han också. Jag fick (bland annat) virkboken Garn garn garn. Så nu har jag börjat på en sjal som finns med i boken.

Tomten kom med boken Garn garn garn, uppföljare till Galen i garn, som jag har sedan tidigare.



Början på min sjal.




Ha det bra! Hörs, hej!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tomten var ju jättefin!! :)

2011-12-28 @ 17:02:13
URL: http://konstochfoto.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tomten var ju jättefin!! :)

2011-12-28 @ 17:02:52
URL: http://konstochfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0