Böcker

Idag har jag ringt till MVC och jag fick en tid på onsdag. Vad spännande! Men det var bara en hälsokontroll av något slag. Jag längtar tills man får se bebisen för första gången!

Jag var ner till stan en sväng också för att ha något att göra. Jag fick med mej två böcker hem.

 

Stora boken om virkning är superbra! Där finns jättebra beskrivningar om allt från de enklaste grunderna till det riktigt komplicerade. Och det finns också massor av mönster. Det jag tyckte var bäst var att det står hur man virkar efter diagram. Det har jag ingen aning om hur man gör, men jag skulle väldigt gärna vilja kunna det.

Gravid är en fyll-i-bok. Nästan som Mitt första år, fast för de allra första 9 månaderna. Man får skriva i hur man mår vecka för vecka, vad som händer med kroppen, olika tankar man har och sånnt. Det är bra, eftersom det är så mycket som far runt i huvudet så kommer jag aldrig komma ihåg senare hur det känns just nu.

 

Nu ska jag gå och göra lite kycklinggryta, så det är klart när Thomas kommer hem :)

Puss och kram, vi ses på stan!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vad bra med en gravidbok. Roligt att ha kvar sedan.

Kram mamma.

2012-01-18 @ 20:10:22
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0